Δίκτυα/Συνεργασίες

20
Σεπτέμβριος
2016

Προτάσεις της PRAKSIS για μια πιο αποτελεσματική και διαφανή Επιτροπή Κοινωνικού Διαλόγου του ΚΕΕΛΠΝΟ με την κοινωνία των πολιτών

Στα τέλη Αυγούστου η PRAKSIS μαζί με άλλες ΜΚΟ δέχθηκε πρόσκληση συνάντησης για την επαναλειτουργία της Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου του ΚΕΕΛΠΝΟ. Θυμίζουμε ότι η Επιτροπή αυτή λειτουργούσε ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ του Οργανισμού και των ΜΚΟ που ασχολούνταν με θέματα HIV/AIDS για αρκετά χρόνια μέχρι το 2012. Οι διώξεις των οροθετικών γυναικών, που συνόδευσαν την εφαρμογή της Υπουργικής Διάταξης 39α, επί Υπουργείας Ανδρέα Λοβέρδου στο Υγείας και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στο Προστασίας του Πολίτη, και κυρίως ο ρόλος που διαδραμάτισε το ΚΕΕΛΠΝΟ σε αυτές, έκαναν την PRAKSIS να αναστείλει εγγράφως τη συμμετοχή της στην εν λόγω επιτροπή. Από τότε μετράμε με την κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης, με τη δημόσια συγνώμη του νυν Προέδρου αλλά και με την μη απόδοση ευθυνών στην τότε ηγεσία του οργανισμού από τη Δικαιοσύνη (παρά την υποβολή μήνυσης κατά παντός υπευθύνου από την PRAKSIS και άλλες ΜΚΟ).
Αναρτάμε σήμερα στο διαδίκτυο το περιεχόμενο της επιστολής-απάντησης της PRAKSIS στην πρόσκληση του νυν Προέδρου του ΚΕΕΛΠΝΟ, όπου θίγονται ζητήματα νομοθεσίας, πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου, διαφάνειας και λογοδοσίας. Πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα είναι σε αυτή τη φάση πιο εφικτή η συνεργασία αλλά και η επιτήρηση που μπορεί να ασκήσει η κοινωνία των πολιτών στον Οργανισμό.

 

<< Όπως ίσως γνωρίζετε, η οργάνωσή μας με επιστολή της αποφάσισε να αναστείλει τη συμμετοχή της στις εργασίες της Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου με αφορμή τα γεγονότα του 2012 και τη στάση του ΚΕΕΛΠΝΟ (του Δ.Σ., της Διεύθυνσης αλλά και ορισμένων εργαζομένων γιατρών) κατά την απόφαση και υλοποίηση της Υπουργικής Απόφασης 39α, του τότε Υπουργού Υγείας, Ανδρέα Λοβέρδου. Ο Οργανισμός του οποίου σήμερα είστε Πρόεδρος, έδωσε κατά τη γνώμη μας λανθασμένη γνωμοδότηση και στη συνέχεια στήριξε και επιχειρησιακά τον υποχρεωτικό έλεγχο για HIV σε γυναίκες χρήστριες αλλά και τρανσέξουαλ στο κέντρο της Αθήνας και στη συνέχεια και στη Θεσσαλονίκη.

Βεβαίως σήμερα η εν λόγω διάταξη δεν ισχύει. Παρόλα αυτά η υφιστάμενη νομοθεσία εξακολουθεί να μην θωρακίζει πλήρως τα ανθρώπινα δικαιώματα, ούτε τη δημόσια υγεία. Έχουμε πολλές φορές καταθέσει (και στο Υπουργείο Υγείας και στο ΚΕΕΛΠΝΟ αλλά και στον Τύπο) τις θέσεις της PRAKSIS για τις αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν έτσι ώστε και η χώρα να έχει το απαραίτητο νομικό οπλοστάσιο απέναντι στις επιδημίες αλλά και οι επιχειρήσεις που αφορούν τη δημόσια υγεία να μπορούν να εξασφαλίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την απρόσκοπτη πρόσβαση των ασθενών στα απαραίτητα για τη ζωή τους φάρμακα.

Για την PRAKSIS δεν υπάρχει καμία σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ δημόσιας υγείας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ευελπιστούμε επομένως ότι αυτή σας η πρόσκληση βρίσκει τον Οργανισμό σε μία φάση που έχοντας κάνει την αυτοκριτική του (πράξη γενναία, ανθρώπινη και ουσιαστική εκ μέρους σας η οποία σας τιμά ως επιστήμονα, ως δάσκαλο και πάνω απ’ όλα ως άνθρωπο), μπορεί πια να εισηγηθεί και να υπερασπιστεί γενναιότερες πολιτικές και να προσπαθήσει να χτίσει ξανά τη γέφυρα με την κοινωνία των πολιτών και τις ευάλωτες ομάδες.

Από την άλλη πλευρά, έχοντας συμμετάσχει σε κάθε συνάντηση της Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου, υπάρχουν κατά τη γνώμη μας σημεία (τα οποία και στο παρελθόν είχαμε θέσει για την ουσιαστικότερη λειτουργία της επιτροπής αλλά ποτέ δεν εισακουστήκαμε) που χρειάζεται να επανακαθοριστούν και αυτά αφορούν:

 

α) Την κατεύθυνση/προοπτική της Επιτροπής: η Επιτροπή ήταν κατεξοχήν «διαλόγου» (όπως σοφά είχε επιλεγεί το όνομά της για τα όσα τελικά φάνηκε εκ του αποτελέσματος και των γεγονότων που διαδραματίστηκαν ότι επιδίωκε να πετύχει) και όχι λήψης της όποιας απόφασης ουσιαστικής συνεργασίας. Ο διάλογος είναι πάντα ένα σημαντικό μέσον επίγνωσης των προβλημάτων και των θέσεων των πλευρών που συμμετέχουν (ΚΕΕΛΠΝΟ - Κοινωνία των Πολιτών).
α.i) Στην περίπτωση που το ενδιαφέρον σας εκ νέου είναι αυτό, δηλαδή να λειτουργήσει μια Επιτροπή Κοινωνικού Διαλόγου, θα θέλαμε να σας προτείνουμε να επαναξιολογήσετε το ρυθμό συναντήσεων που κατά το παρελθόν ήταν μηνιαίος, δίνοντας ένα μεγαλύτερο διάστημα μεταξύ της μιας συνάντησης με την άλλη.
α.ii) Αντίθετα, αν στο νέο σας σχεδιασμό η Επιτροπή μπορεί να ανέβει ένα επίπεδο και να γίνει επιτροπή π.χ. Ενημέρωσης και Συνεργασίας, το οποίο ίσως να είναι και το πιο ενδιαφέρον δεδομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε ως ελληνική κοινωνία σε θέματα υγείας, τότε βεβαίως ο μηνιαίος ρυθμός θα είχε ενδιαφέρον.

β) Τη στελέχωση της Επιτροπής: στη δεύτερη περίπτωση της μετάβασης της Επιτροπής σε Ενημέρωσης και Συνεργασίας είναι σημαντικό να επανεξετάσετε τη στελέχωση και εκπροσώπηση του Οργανισμού σας, καθώς παρατηρήθηκε στο παρελθόν να υπάρχουν καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων και να οδηγούμαστε από μήνα σε μήνα χωρίς ουσιαστική πρόοδο στις εργασίες μας, επειδή τα στελέχη που συμμετείχαν εκ μέρους του ΚΕΕΛΠΝΟ είτε δεν είχαν δυνατότητα να αποφασίσουν είτε δεν έκαναν τη σωστή εσωτερική επικοινωνία με τα αντίστοιχα τμήματα του Οργανισμού, είτε οι συντονιστές των τμημάτων δεν αισθάνονταν την υποχρέωση να λογοδοτήσουν στην Επιτροπή.

γ) Το συντονισμό της Επιτροπής: προτείνουμε σε κάθε περίπτωση τον συντονισμό να τον έχει το ΚΕΕΛΠΝΟ με την υποστήριξη εκ περιτροπής ενός φορέα της κοινωνίας των πολιτών (ανά εξάμηνο και νέα ανάθεση, για παράδειγμα). Είναι σημαντικό τα θέματα συζήτησης (agenda) να γνωστοποιούνται νωρίτερα της συνάντησης ώστε οι οργανώσεις μας να προετοιμάζονται. Επίσης είναι σημαντικό τα πρακτικά της κάθε προηγούμενης συνάντησης να συναποφασίζονται πριν παρουσιαστούν ως τελικά και προς υπογραφή πριν την έναρξη της επόμενης συνάντησης. κατά τη διάρκεια των συναντήσεων.

δ) Τα μέλη της Επιτροπής: προτείνουμε να επαναξιολογηθεί η συμμετοχή των φορέων της κοινωνίας των πολιτών με βάση τις δράσεις τους σε θέματα υγείας, δημόσιας υγείας και δικαιωμάτων κατά την τελευταία διετία. Προτείνουμε επίσης να προσκληθούν και φορείς που μπορεί να έχουν δηλώσει ότι δεν συμμετέχουν ως μέλη σε τέτοιου είδους επιτροπές (π.χ. Γιατροί Χωρίς Σύνορα) αλλά είναι θεμιτή και άκρως ενισχυτική η παρουσία τους με το ρόλο του παρατηρητή.
Επίσης, για ορισμένες συνεδριάσεις και όπου το θεματικό ή τα θεματικά ενδιαφέροντα το επιβάλλουν προτείνουμε να προσκαλούνται (ad hoc) φορείς που έχουν σχετική γνώση και τεχνογνωσία (π.χ. Συνήγορος της Υγείας, Συμβούλιο Βιοηθικής, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου κλπ).

ε) Τη διαφάνεια των εργασιών της Επιτροπής: για μας είναι πολύ σημαντικό βήμα η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των υπογεγραμμένων πρακτικών καθώς και η αναφορά σε αυτά των κινήσεων που θα κάνει ο Οργανισμός σας προς το Υπουργείο Υγείας (και πιθανά συναρμόδια Υπουργεία) ως προς τις προτάσεις συνεργασίας που θα προκύψουν από τις εργασίες μεταξύ μας. Έχοντας κακή εμπειρία στο παρελθόν και πολλαπλά αιτηθεί προς τον Πρόεδρο, το ΔΣ και τη Διεύθυνση του ΚΕΕΛΠΝΟ τη σύνταξη και δημοσιοποίηση απολογισμών έργου και οικονομικών, θεωρούμε ότι κάθε βήμα προς τη διαφάνεια και την ανάπτυξη του αισθήματος της λογοδοσίας είναι πολύ σημαντικό για την ομαλότερη συνεργασία σας με την κοινωνία των πολιτών.

 

Θεωρήσαμε σημαντικό να καταθέσουμε αυτές μας τις σκέψεις πριν την συνάντηση. Ελπίζουμε να είναι σαφής η διάθεσή μας να ανοίξουμε νέα σελίδα συνεργασίας αλλά και οι προϋποθέσεις με τις οποίες θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει ουσιαστικά και παραγωγικά. >>

03
Μάρτιος
2017

Inter Agency Task Team: O HIV σε επείγουσες καταστάσεις

Η προσφυγική κρίση στη Μεσόγειο τα τελευταία χρόνια δημιούργησε πρωτοφανείς καταστάσεις στον Ευρωπαϊκό χώρο. Η PRAKSIS ανταποκρίθηκε σε αυτή την ανθρωπιστική κρίση με επείγουσες παρεμβάσεις, αντλώντας από την εμπειρία της σε ιατρικά και στεγαστικά προγράμματα. Από το καλοκαίρι του 2016, μετά από εισήγηση της αντιπροσωπίας των ΜΚΟ στο πρόγραμμα του ΟΗΕ για το HIV/AIDS (NGO Delegation to the UNAIDS Programme Coordinating Board), η PRAKSIS συμμετέχει στην Inter Agency Task Team: HIV in Emergencies. Η ομάδα αποτελείται από φορείς, προγράμματα και ειδικές αντιπροσωπίες των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και οργανώσεις της Κοινωνίας Πολιτών.

Αυτή η διατομεακή ομάδα επεξεργάζεται ένα μεγάλο εύρος θεμάτων προσφέροντας τεχνική υποστήριξη, καθοδήγηση, διεκδίκηση και συντονισμό με στόχο την όριζόντια ενσωμάτωση της ατζέντας που αφορά τον HIV σε όλα τα clusters των Ηνωμένων Εθνών (προστασία, στέγαση, ασφάλεια τροφίμων, υγεία κ.ο.κ.). Η ανατροφοδότηση από το πεδίο συμβάλει σημαντικά στην καλύτερη στόχευση των παρεμβάσεων, ενώ οι οργανώσεις της Κοινωνίας Πολιτών έχοντας ευκολότερη πρόσβαση σε πληθυσμούς στόχο μπορούν να φροντίσουν ώστε αυτές οι παρεμβάσεις να φτάσουν αποτελεσματικά στους ανθρώπους που τις χρειάζονται.

Η PRAKSIS αποτελεί τον μοναδικό φορέα εθνικής εμβέλειας που συμμετέχει σε αυτή την ομάδα.

 

Δείτε περισσότερα στο site http://istage.website/iatt/

08
Μάρτιος
2017

Συνάντηση με την εθνική συντονίστρια για τα ναρκωτικά

Συνάντηση με την Εθνική Συντονίστρια για τα Ναρκωτικά, κ. Παπουτσοπούλου-Διαμαντοπούλου, είχαμε την Τετάρτη 1/3/2017 εκπρόσωποι της ελληνικής Πλατφόρμας ΜΚΟ για τις Ψυχοδραστικές Ουσίες μετά από σχετικό αίτημα των συνεργαζόμενων οργανώσεων. Η συνάντηση άνοιξε με συζήτηση γύρω από το έργο, τη βασική επιδίωξη και τους στόχους της Πλατφόρμας. Στη συνέχεια η Εθνική Συντονίστρια μας ενημέρωσε αναλυτικά για τα εξής:

• τις δράσεις του Γραφείου της κατά την τριετία 2013-2016,
• τις εξελίξεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο,
• τα συμπεράσματα της προεδρίας της Σλοβακίας στην Οριζόντια Ομάδα Ναρκωτικών,
• τις προτεραιότητες της προεδρίας της Μάλτας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και
• τη συμμετοχή της χώρας μας στην 60η συνεδρίαση της Επιτροπής για τα Ναρκωτικά του ΟΗΕ (CND)

 

Από τη συζήτηση προέκυψε πως οι δράσεις του Γραφείου της Εθνικής Συντονίστριας κατά την τριετία 2013-2016 επικεντρώθηκαν κυρίως στην εκπροσώπηση της χώρας μας στο εξωτερικό. Για το ίδιο διάστημα, σε εθνικό επίπεδο υπάρχει στασιμότητα των εξελίξεων, γεγονός που οφείλεται κυρίως σε αγκυλώσεις αναφορικά με τη συνεργασία των αντίστοιχων αρμόδιων θεσμικών οργάνων προς την υλοποίηση των αρμοδιοτήτων τους, έτσι όπως αυτές ορίζονται από το Νόμο περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις 4139/2013. Όπως έχουμε πολλές φορές τονίσει με δελτία τύπου και παρεμβάσεις μας ως Kοινωνία των Πολιτών, και επιβεβαιώθηκε ξανά και σε αυτή τη συνάντηση, η χώρα μας δεν διαθέτει εγκεκριμένο και επίσημο Εθνικό Σχέδιο Δράσης και Εθνική Στρατηγική για τα Ναρκωτικά.

 

Η Πλατφόρμα ΜΚΟ για τις Ψυχοδραστικές ουσίες υπενθυμίζει τις επαναλαμβανόμενες συστάσεις του ΟΗΕ – κατά την Ειδική Σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων εθνών για τα Ναρκωτικά (UNGASS 2016) – για την πολύτιμη συμβολή της Κοινωνίας των Πολιτών στον τομέα των ψυχοδραστικών ουσιών και την ανάγκη για την ενεργή εμπλοκή της στη διαμόρφωση των πολιτικών για τα ναρκωτικά:

 

«Αναγνωρίζουμε ότι η Κοινωνία των Πολιτών, καθώς και η επιστημονική και ακαδημαϊκή κοινότητα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση του παγκόσμιου προβλήματος των ναρκωτικών και σημειώνουμε ότι οι πληθυσμοί που πλήττονται και οι εκπρόσωποι των φορέων της Κοινωνίας των Πολιτών, κατά περίπτωση, πρέπει να μπορούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση, εφαρμογή και παροχή των σχετικών επιστημονικών στοιχείων, την αξιολόγηση των πολιτικών και των προγραμμάτων ελέγχου των ναρκωτικών».

Απόσπασμα από το τελικό κείμενο που υιοθέτησε η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ κατά την UNGASS (2016)

 

Ως Κοινωνία των Πολιτών δεσμευόμαστε πως:

η νομική κατοχύρωση της συμμετοχής μας στα όργανα λήψης αποφάσεων και χάραξης πολιτικών και προγραμμάτων θα αποτελέσει το επίκεντρο των προσπαθειών της Πλατφόρμας ΜΚΟ για τις Ψυχοδραστικές Ουσίες κατά τα επόμενα βήματα διεκδίκησης και ότι θα προχωρήσουμε σε όλες εκείνες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου η φωνή της κοινότητας των ίδιων των ανθρώπων που είναι πρώην/νυν χρήστες ψυχοδραστικών ουσιών να ακούγεται δυνατά και ισότιμα σε όλα τα επίσημα τραπέζια διαλόγου.

Βασική μας επιδίωξη είναι η υλοποίηση μιας συντονισμένης και αποτελεσματικής πολιτικής για τα ναρκωτικά με προσανατολισμό τη δημόσια υγεία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 

Δείτε όλη την ανακοίνωση ΕΔΩ

05
Απρίλιος
2017

Η στέγαση των αιτούντων άσυλο είναι βασικός άξονας προστασίας τους από τη ρατσιστική βία

Αυτός είναι ένας από τους λόγους που εξηγούν τη μείωση των περιστατικών ρατσιστικής βίας το 2016 σε σχέση με το 2015, σύμφωνα με την αποτίμηση του Γιώργου Τσαμπρόπουλου, που συντόνισε τη χτεσινή συνέντευξη τύπου που έδωσε το Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας. Κατά τη συνέντευξη παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έκθεσης. Στα σημαντικά που ειπώθηκαν ήταν η ανακοίνωση - εκ μέρους του Υπουργείου Δικαιοσύνης, σειράς μέτρων για την επιμόρφωση των Εισαγγελέων και η πρόταση της ΕΕΔΑ να γίνει συζήτηση στη Βουλή για τα αποτελέσματα της έκθεσης.

Συστάσεις προς την Πολιτεία προκύπτουν από την επεξεργασία των ευρημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, συστήνεται:

Στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης:

Α. Εννιά συστάσεις ως προς τη διαχείριση του ρατσιστικού εγκλήματος

  1. Η υιοθέτηση ειδικού επιχειρησιακού σχεδίου πρόληψης και αντιμετώπισης των ρατσιστικών εγκλημάτων με ειδική πρόβλεψη για τις περιφερειακές αστυνομικές διευθύνσεις και τα αστυνομικά τμήματα.
  2. Ενίσχυση των Τμημάτων Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας: κατάλληλη στελέχωση, μη μετακίνηση των Διοικητών και υπηρετούντων σε αυτά τα Τμήματα με μεγάλη συχνότητα και αποχή από ταυτόχρονη μετακίνηση μεγάλου τμήματος των υπηρετούντων.
  3. Διεξαγωγή εκπαιδευτικού προγράμματος, με συνδρομή από διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς με εξειδίκευση και εμπειρία στην εκπαίδευση των σωμάτων ασφαλείας και δικαιοσύνης, σταδιακά για το σύνολο των υπηρετούντων της ΕΛ.ΑΣ.
  4. Ενημέρωση των αστυνομικών σχετικά με την υποχρέωση συνδρομής των θυμάτων, παρέμβασης για τη διάσωσή τους και μέριμνας για την παραπομπή τους στις κατάλληλες υπηρεσίες.
  5. Κατάλληλη διάχυση εντός του σώματος των υποχρεώσεων που απορρέουν από την Εγκύκλιο «Η αντιμετώπιση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των διακρίσεων κατά την αστυνομική δράση» (8/11/2014). Ρητή επιφόρτιση των Διοικητών των αστυνομικών τμημάτων με τη διάδοση του περιεχομένου της εγκυκλίου.
  6. Κατάλληλη διάχυση της απαγόρευσης επιστροφής αλλοδαπού που είναι θύμα ή ουσιώδης μάρτυρας εγκλήματος με ρατσιστικά χαρακτηριστικά ή ρητορικής του μίσους (ν. 927/1979) και προσέρχεται προς υποβολή καταγγελίας ή αναφορά του περιστατικού στις αρμόδιες αστυνομικές αρχές (άρθρο 41 του Ν. 3907/2011).
  7. Συνεργασία των αστυνομικών τμημάτων όλης της επικράτειας με κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς και μεταναστευτικές κοινότητες για την παροχή ιατρο-κοινωνικής βοήθειας, νομικής συνδρομής και διερμηνείας ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση του θύματος στην αστυνομία.
  8. Έκδοση ειδικής εγκυκλίου για την αξιοπρεπή μεταχείριση ΛΟΑΤΚΙ ατόμων προκειμένου οι αστυνομικοί να έχουν σαφείς οδηγίες και να αποφεύγεται η δευτερογενής θυματοποίηση.
  9. Προστασία των δικαιωμάτων των υπερασπιστών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δηλαδή όσων ατόμων και φορέων προωθούν και προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Β. Ως προς την αντιμετώπιση της αστυνομικής βίας με ρατσιστικό κίνητρο: Υπάρχει ανάγκη για την πρόβλεψη ειδικής διαδικασίας στο πλαίσιο του πειθαρχικού ελέγχου εντός της ΕΛ.ΑΣ. για την ταχύτερη εξέταση αυθαιρεσιών με ρατσιστικό κίνητρο.

Συστάσεις προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης:

  1. Εκπαίδευση των εν ενεργεία εισαγγελικών και δικαστικών αρχών ως προς τη διαχείριση του εγκλήματος μίσους.
  2. Περιορισμός της ύλης των Ειδικών Εισαγγελέων σε συναφή μόνο εγκλήματα και διασφάλιση της εξειδικευμένης διαχείρισης της υπόθεσης από την προανάκριση μέχρι και την έκδοση της απόφασης.
  3. Νομοθετική πρόβλεψη για την προστασία των υπερασπιστών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  4. Επικύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας.
  5. Νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου δεδομένου ότι η μη αναγνώριση συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία στερεοτύπων και αποτελεί εμπόδιο στην πρόσβαση των θυμάτων στη δικαιοσύνη.

Συστάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:

  1. Εκπόνηση οδηγού για την σχολική κοινότητα σχετικά με την κατανόηση και τη διαχείριση περιστατικών βίας με ρατσιστικό, ομοφοβικό και τρανσφοβικό κίνητρο.
  2. Ενίσχυση του ρυθμιστικού πλαισίου καταπολέμησης της ενδοσχολικής ρατσιστικής, ομοφοβικής και τρανσφοβικής βίας με την έμπρακτη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.
  3. Προώθηση διαπολιτισμικού και διαθρησκευτικού διαλόγου με σκοπό την άρση στερεοτύπων και προκαταλήψεων.

Προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:

  1. Εκπόνηση οδηγού για τους εργαζομένους στα ΜΜΜ (συμπεριλαμβανομένων των ΚΤΕΛ) για την κατανόηση των υποχρεώσεων σεβασμού κάθε επιβάτη ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκείας, αναπηρίας, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου.
  2. Πρόβλεψη ειδικών σχετικών ρητρών στις συμβάσεις παραχώρησης δρομολογίων.

Τέλος προς το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής:

Ανάληψη πρωτοβουλιών και λήψη μέτρων που (πέραν των άλλων ευεργετικών τους επιπτώσεων) μπορούν να συμβάλουν στον περιορισμό των εντάσεων μεταξύ προσφυγικών/μεταναστευτικών πληθυσμών, στον περιορισμό των πιέσεων που δέχονται οι τοπικές κοινωνίες (ιδίως των νησιών-σημείων εισόδου), και επομένως στην πρόληψη ή ελαχιστοποίηση των κοινωνικών εντάσεων, που με τη σειρά τους δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για ξενοφοβικές εκδηλώσεις και ρατσιστική συμπεριφορά. Τέτοια μέτρα, ενδεικτικά, είναι:

  1. Σημαντική βελτίωση των συνθηκών υποδοχής και λήψη κατάλληλων μέτρων για τα ευάλωτα άτομα, καθώς και δημιουργία συνθηκών ουσιαστικής ασφάλειας σε όλους τους χώρους φιλοξενίας χωρίς τη μετατροπή τους σε κλειστά κέντρα και δομές.
  2. Ταχύτερη καταγραφή και διαχείριση των αιτημάτων ασύλου όλων των εθνικοτήτων.
  3. Σημαντική αύξηση του αριθμού των ατόμων που μεταφέρονται προς την ενδοχώρα σε κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης.

Μπορείτε να διαβάσετε όλη την έκθεση του Δικτύου για το 2016 ΕΔΩ

Οι αρχές μας

  • Η δωρεάν παροχή κοινωνικών και ιατρικών υπηρεσιών στους τομείς της θεραπείας, της πρόληψης, της εκπαίδευσης, της υγειονομικής υποδομής για όλους τους συνανθρώπους μας.
  • Η προώθηση της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.
  • Η μαρτυρία και η κατά περίπτωση καταγγελία της κατάστασης των κοινωνικών ομάδων σε κίνδυνο.

Διαφάνεια

Σεβόμενοι τις αρχές της λογοδοσίας και της διαφάνειας, δημοσιεύουμε την τελευταία διετή αναφορά δράσης μας.

Ετήσια Αναφορά Δράσης

Επικοινωνία

  • Στουρνάρη 57, 10432, Αθήνα (Κεντρικά Γραφεία)
  • Τ 210 520 5200, F 210 520 5201

Κατεβάστε την εφαρμογή PRAKSIS για iPhone & Android

apple storegoogle play